Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.09.2012 10:30 - Поезия или чалга - изберете сами
Автор: ferhunde Категория: Поезия   
Прочетен: 7202 Коментари: 55 Гласове:
33

Последна промяна: 10.09.2012 10:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
01:35 - Крила за Слово   Автор: osi4kata Категория: Поезия   image
Прочетен: 48 Коментари: 3 Гласове: 9
Последна промяна: 01:36
 
А думите са голи и премръзнали
и някак си излизат половинчати
от устните на хората забързани,
това несъвършено ято
обезкрилени птици по рождение,
осъдени да пъплят по земята...
Високо нейде техният създател
плете чорап от перушина,
навил в кълбо власинки от крилата им..
Крила за Слово. Приказки със крини,
със тонове... Останали без смисъл,
защото нещо в думите ни липсва.
Дори и прословутото "Обичам те"
не означава абсолютно нищо...



Това е поезията - мъдра, аналитична, красива, образна,
без уродлив чат наместо коментари на няколко клакьори.

09:13 - ТРОЙНО САЛТО "АУЕРБАХ"   Автор: kapitannemo Категория: Поезия   image
Прочетен: 56 Коментари: 12 Гласове Понеже нямах свестен панталон
и ризата ми тук-там бе съдрана,
цаних се за танцьор на секспилон
в бар за жени в елитния „Бояна”. 

Разкърших гръб, гърди и рамене.
Сто лицеви опори на килима.
И – страшен пич! – не кашкавал пане,
натрупах яки мускули за трима. 

Нахълтах в бара – сякаш на война!
Но барманът ми сипа „Джони Уокър”,
а край пилона – в мека светлина –
извиваше пресипнал глас Джо Кокър.

В началото бях някак твърде плах,
но сетне – като пих две питиета,
направих тройно салто „Ауербах”
над двеста разтуптяни деколтета.


А това е чалгата - примитивно, елементарно, кичозно... с тримата от групичката бездарници, които са припнали пак да си чатят, а при истинската поетеса я няма тая цигания.
Тя не е в сайта, за да се дуе и да си чати с елементарности, а за да създава красота.

Както споменах в предишния си постинг, в сайта има добри поети.
Които пишат заради потребността от поезията, а не за да се перчат денонощно на първа.
Които са творци, а не стрийптизьори.
И на чийто фон се открояват още по.ярко чалгаджиите.



Тагове:   поезия и чалга,


Гласувай:
36



1. bale007 - Аз категорично избирам поезията. ...
10.09.2012 10:34
Аз категорично избирам поезията. Чу е набеден поет, който в Германия не бихме търпяли и минута, а бихме го екстрадирали в Булгаристан.
цитирай
2. bale007 - Защо в България сте толкова глуп...
10.09.2012 10:36
Защо в България сте толкова глупави? Аз в Берлин общувам с културни хора. Вие тук ме изпълвате с възмущение и мога само да ви се подигравам.
цитирай
3. анонимен - Дисонансът между проникновения ...
10.09.2012 10:40
Дисонансът между проникновения първи стих, мъдър, философски обагрен и безвкусното перчене самовъзвеличаване на втория е изумителен.
цитирай
4. анонимен - защото нещо в думите ни липсва. Дори ...
10.09.2012 10:42
защото нещо в думите ни липсва.
Дори и прословутото "Обичам те"
не означава абсолютно нищо...

макар и твърде шаблонна, поантата добива невероятна сила на звученето и придава завършеност на този перфектен стих.
цитирай
5. анонимен - Нахълтах в бара – сякаш на война! ...
10.09.2012 10:44
Нахълтах в бара – сякаш на война!


тук е представена цялата гротескова същност на автора и лирическия - възприемащ света и красотата като един чалга бар, в който само той и незначителността му имат значение.
цитирай
6. friiendly1 - ~
10.09.2012 11:15
Чудесен е стихът на оси4ката!
Истински бисер!
цитирай
7. friiendly1 - ~
10.09.2012 11:16
това харесах най-много:)

А думите са голи и премръзнали
и някак си излизат половинчати
цитирай
8. friiendly1 - и свещеното Обичам те! вече е изп...
10.09.2012 11:21
и свещеното Обичам те! вече е изпразнено от смисъл:(
цитирай
9. osi4kata - здравейте,
10.09.2012 12:04
много се радвам, че харесвате стихотворението ми, но никак не ме радва това, което правите.

Валери Станков е отличен съвременен автор, написал част от любимите ми стихове и аз не желая да участвам в оплюването му по никакъв начин.

Лек ден!
цитирай
10. yotovava - Пупи,
10.09.2012 12:32
иди и чети мнението на Осичката в постинга на Валери.
цитирай
11. mariniki - osi4kata е прекрасен творец...
10.09.2012 12:48
и ми е любимка... истинското
си е истинско..
цитирай
12. анонимен - Кампанията Ви
10.09.2012 12:59
от няколко профила да изгоните на всяка цена Валери Станков от сайта и да противопоставите двама талантливи автори един на друг, е грозна и безнравствена.
Заслепен сте от злоба. Засрамете се.
цитирай
13. анонимен - Ти като каква
10.09.2012 13:35
yotovava написа:
иди и чети мнението на Осичката в постинга на Валери.


Извънредно смешно от твоя страна и извънредно немъжко от негова да се кри зад теб.
цитирай
14. ferhunde - Здравейте!
10.09.2012 14:28
[quote=osi4kata]много се радвам, че харесвате стихотворението ми, но никак не ме радва това, което правите.

Валери Станков е отличен съвременен автор, написал част от любимите ми стихове и аз не желая да участвам в оплюването му по никакъв начин.


Коментарът ви е доста странен и направо сервилен и унизителен за вас, ще обясня защо.

цитирай
15. ferhunde - Първо, аз не правя анализ на твор...
10.09.2012 14:34
Първо, аз не правя анализ на творчество - вашето и на Станков, а съпоставителен анализ на два стиха.
Второ, в случая съпоставката е категорично в полза на вашия стих, което би трябвало да е причина да не пускате угоднически коментар и на Станков.
Трето, може и да ви харесва като поет, но като блогер се натрапва с постинги, генерира фалшиви прочити, нахален и досаден е, каквато вие не сте.
Ако поведението му е похвално за вас, защо не правите същото?
Лек ден!
цитирай
16. ferhunde - Абсолютно сте права!
10.09.2012 14:36
mariniki написа:
и ми е любимка... истинското
си е истинско..

И за разлика от една бездарна драскачка имате отличен вкус и избирате поезията.
Поздравявам ви за добрия вкус!
цитирай
17. ferhunde - Когато феновете на един автор
10.09.2012 14:40
анонимен написа:
от няколко профила да изгоните на всяка цена Валери Станков от сайта и да противопоставите двама талантливи автори един на друг, е грозна и безнравствена.
Заслепен сте от злоба. Засрамете се.


се страхуват да коментират с ника си и дрънкат глупости за злоба, заслепение и кампания, то те са идеално копие на лююбимеца си.
Никаква кампания няма - обръща се внимание на художествените достойнства на стихове на Осичката и уондър и на кича на Станков, като ви харесват кичовете му, обосновете се защо, но с ника си.
цитирай
18. ferhunde - И защо трябва да ходя?
10.09.2012 14:42
yotovava написа:
иди и чети мнението на Осичката в постинга на Валери.


Аз й го пуснах тук и й отговорих.
Няма ли терапия за пупясването? Опитай с лексотан.
цитирай
19. ferhunde - Така е, ако бях мъж, щях да се срамувам фусти да са ми адвокатки.
10.09.2012 14:43
анонимен написа:
yotovava написа:
иди и чети мнението на Осичката в постинга на Валери.


Извънредно смешно от твоя страна и извънредно немъжко от негова да се кри зад теб.

цитирай
20. ferhunde - Винаги съм знаела, че немците са културен народ.
10.09.2012 14:46
bale007 написа:
Аз категорично избирам поезията. Чу е набеден поет, който в Германия не бихме търпяли и минута, а бихме го екстрадирали в Булгаристан.

цитирай
21. ferhunde - Бъди малко по-снизходителен.
10.09.2012 15:52
bale007 написа:
Защо в България сте толкова глупави? Аз в Берлин общувам с културни хора. Вие тук ме изпълвате с възмущение и мога само да ви се подигравам.

цитирай
22. ferhunde - !
10.09.2012 15:53
roromen написа:
Дисонансът между проникновения първи стих, мъдър, философски обагрен и безвкусното перчене самовъзвеличаване на втория е изумителен.

!!!
цитирай
23. ferhunde - !
10.09.2012 15:54
roromen написа:
защото нещо в думите ни липсва.
Дори и прословутото "Обичам те"
не означава абсолютно нищо...

макар и твърде шаблонна, поантата добива невероятна сила на звученето и придава завършеност на този перфектен стих.


!!!
цитирай
24. ferhunde - !
10.09.2012 15:56
roromen написа:
Нахълтах в бара – сякаш на война!


тук е представена цялата гротескова същност на автора и лирическия - възприемащ света и красотата като един чалга бар, в който само той и незначителността му имат значение.


!!!
цитирай
25. ferhunde - Много е хубаво наистина.
10.09.2012 15:57
friiendly1 написа:
това харесах най-много:)

А думите са голи и премръзнали
и някак си излизат половинчати

цитирай
26. ferhunde - Напълно е изпразнено.
10.09.2012 15:58
friiendly1 написа:
и свещеното Обичам те! вече е изпразнено от смисъл:(

цитирай
27. ferhunde - Така е.
10.09.2012 15:59
friiendly1 написа:
Чудесен е стихът на оси4ката!
Истински бисер!

цитирай
28. ferhunde - !!!!!
10.09.2012 16:01
анонимен написа:
yotovava написа:
иди и чети мнението на Осичката в постинга на Валери.


Извънредно смешно от твоя страна и извънредно немъжко от негова да се кри зад теб.

цитирай
29. ferhunde - По-точно на шкембеджийница:)))))))))))))))))))))))
10.09.2012 16:02
анонимен написа:
анонимен написа:
от няколко профила да изгоните на всяка цена Валери Станков от сайта и да противопоставите двама талантливи автори един на друг, е грозна и безнравствена.
Заслепен сте от злоба. Засрамете се.



Засрамете се вие,чудерасти, които обърнахте сайта на кръчма

цитирай
30. анонимен - Браво, Мариники!
10.09.2012 17:12
mariniki написа:
и ми е любимка... истинското
си е истинско..

цитирай
31. dushevadka - отдавна не бях чела такъв силен стих ...
10.09.2012 17:28
отдавна не бях чела такъв силен стих като този на оси4ката! Възхитена съм!
цитирай
32. dushevadka - Кой е този Пупи?
10.09.2012 17:28
ferhunde написа:
yotovava написа:
иди и чети мнението на Осичката в постинга на Валери.


Аз й го пуснах тук и й отговорих.
Няма ли терапия за пупясването? Опитай с лексотан.

цитирай
33. dushevadka - Мисля, че сравнението е полезно - ...
10.09.2012 17:34
Мисля, че сравнението е полезно - така се добива представа за доброто, като се откроява върху лошото.
цитирай
34. ferhunde - Нали?
10.09.2012 17:39
анонимен написа:
Хубав стих и пълна отврат едно след друго

цитирай
35. ferhunde - Както отбелязах,блогерката е дарена с естетически вкус и оценява красивото.
10.09.2012 17:41
анонимен написа:
mariniki написа:
и ми е любимка... истинското
си е истинско..


цитирай
36. ferhunde - Това е основен метод в наукатаи изкуството - контрастът.
10.09.2012 17:42
dushevadka написа:
Мисля, че сравнението е полезно - така се добива представа за доброто, като се откроява върху лошото.

цитирай
37. ferhunde - И аз го харесвам, затова и го представих.
10.09.2012 17:42
dushevadka написа:
отдавна не бях чела такъв силен стих като този на оси4ката! Възхитена съм!

цитирай
38. ferhunde - И аз много често се питам.
10.09.2012 17:44
dushevadka написа:
ferhunde написа:
yotovava написа:
иди и чети мнението на Осичката в постинга на Валери.


Аз й го пуснах тук и й отговорих.
Няма ли терапия за пупясването? Опитай с лексотан.




Предполагам, че е някой от мокрите сънища на една блогерка, който тя екстраполира в реалността.
Повтаря го непрекъснато, очевидно е обсебена от него.
цитирай
39. yotovava - Ма що само ти се самокоментираш.
10.09.2012 19:10
Апропо, попита ли автора дали е съгласен да го въвеждаш в конфликт с друг автор?
цитирай
40. lidislidis - ДО АВТОРКАТА
10.09.2012 19:19
ЗАЩО МИ ТРИЕШ КОМЕНТАРИТЕ????

цитирай
41. анонимен - и ми е любимка. . . истинското си е ...
10.09.2012 19:32
mariniki написа:
и ми е любимка... истинското
си е истинско..


Да беше научила нещо от нея тогава!Какво ни заливаш всеки ден с посредственността си.Тези дето ти коментират и ти им коментираш правите първа скучна и еднообразна.Как не ви омръзна!
цитирай
42. ferhunde - Нищо не съм трила.
10.09.2012 19:57
lidislidis написа:
ЗАЩО МИ ТРИЕШ КОМЕНТАРИТЕ????


цитирай
43. ferhunde - Не започвайте с нападки към лица, които не са тема на постинга.
10.09.2012 19:58
анонимен написа:
mariniki написа:
и ми е любимка... истинското
си е истинско..


Да беше научила нещо от нея тогава!Какво ни заливаш всеки ден с посредственността си.Тези дето ти коментират и ти им коментираш правите първа скучна и еднообразна.Как не ви омръзна!

цитирай
44. ferhunde - Тая параноя с пупитата и самокоментирането вече е тревожна, вземи мерки.
10.09.2012 20:06
yotovava написа:
Апропо, попита ли автора дали е съгласен да го въвеждаш в конфликт с друг автор?


Какво съгласие да вземам - представям два стиха и толкова, за да не се сърдиш, ще сравня и някой твой "стих" с истински.
Съгласие не се изисква за представяне на публикуван стих в постинг.
И е добре да не пишеш глупости, а с Валери да се оттеглите на кратка почивка, всички ще си отдъхнат от свръхнахалството ви.
Оня пак се иззкатери на първа, денят ви е осмислен, ще спите спокойно, хайде подготвяйте следващото.
Предатора при одисей писа нещо много мъдро за кратуната, стърчаща насред блога:)

всеки човек с чувство за срам и достойнство ще се засрами да се натрапва, след като е нежелан, но не и вие двамцата.
цитирай
45. lidis - Една забележка към всички
10.09.2012 20:13
Смятатели се за забележителни, като си надрусвате прочита и гласове? Защо сами се правите на нищожества с това? Двуличност и наглост нагледно и в същото време искате да ви приемат хората, като нормални творци , хора , блогъри? Не върви това в блога...всичко се набива на очи...ако в живота ви успявате така, тук ставате за смях с противоречието и с глупавия егоизъм, без покритие сами да се лансирате и отвращавате другите...
Нормалните хора в нормалните блогове и сайтове не го правят...Погнуса е да видиш как един нетворец се друса сам и разнася интриги и си служи със всякакви методи за да изпъкне...но за жалост става за смях... Спрете се, да не ви изреждам поименно самозвани и самозабравили се тук, та дори дръзнали да навлизат в личния живот на хората и да лъжат и мажат по мангалски, за да получат блог. слава!? Отвратително е ...хора ли сте, или подобия?
цитирай
46. ferhunde - Лидис, виж сега. Помпят се не само Чу ...
10.09.2012 20:22
Лидис, виж сега.
Помпят се не само Чу и Йотова.
Много хора се помпят - правилникът не го забранява.
Проблемът е, че нормалните хора идват в сайта 2-3-4 пъти седмично, тия двамата помпиери са всекидневно. Не е само проява на нахалство и безочие, а сериозен симптом за вманиачаване. Ей го Станков -нормално ли е да пуска непрекъснато? И да не осъзнава гротескната си същност на антипоет?

Пак да питам -КОЙ ДРУГ ПОЕТ е така вманиачен да снася развалени яйца ВСЕКИ ДЕН?
цитирай
47. yotovava - Хихихихии - мдааа, да си ми влизала в блога, м, знаеш ли колко отдавна имам постинг през ден-два :)))))))))))))))))))))))
10.09.2012 20:34
ferhunde написа:
Лидис, виж сега.
Помпят се не само Чу и Йотова.
Много хора се помпят - правилникът не го забранява.
Проблемът е, че нормалните хора идват в сайта 2-3-4 пъти седмично, тия двамата помпиери са всекидневно. Не е само проява на нахалство и безочие, а сериозен симптом за вманиачаване. Ей го Станков -нормално ли е да пуска непрекъснато? И да не осъзнава гротескната си същност на антипоет?

Пак да питам -КОЙ ДРУГ ПОЕТ е така вманиачен да снася развалени яйца ВСЕКИ ДЕН?

цитирай
48. ferhunde - Идеално, така и трябва. Хайде убеди ...
10.09.2012 20:37
Идеално, така и трябва.
Хайде убеди и Божествения Чу да направи същото и играта заспива:))

През ден два е съвсем в реда на нещата.
цитирай
49. анонимен - опссс
10.09.2012 20:48
гледай ти/ограда/ща та огледам/be CAREFUL/
цитирай
50. анонимен - COWARD
10.09.2012 20:55
/
цитирай
51. lidis - Ами значи всички които се помпат са в нарушение?
10.09.2012 20:56
ferhunde написа:
Лидис, виж сега.
Помпят се не само Чу и Йотова.
Много хора се помпят - правилникът не го забранява.
Проблемът е, че нормалните хора идват в сайта 2-3-4 пъти седмично, тия двамата помпиери са всекидневно. Не е само проява на нахалство и безочие, а сериозен симптом за вманиачаване. Ей го Станков -нормално ли е да пуска непрекъснато? И да не осъзнава гротескната си същност на антипоет?

Пак да питам -КОЙ ДРУГ ПОЕТ е така вманиачен да снася развалени яйца ВСЕКИ ДЕН?


Как така блога ще разрешава и покровителства мушенически , двулични и нагли хора? Това е гнусна работа! Говори в поста си например за честност и същевременно се помпа!? Това е гнусна и откачена работа, а не блогване!!!
цитирай
52. анонимен - кофти номера/манипулираш коментари/
10.09.2012 23:32
вече си на пангара/тия дни очаквай постинг/Ферхунде-Астрея или Ерида/
ще има поне 700-800 прочита и ще е на Първа/който си търси го намира/
р/
цитирай
53. minavamottuk - И двамата автори са
11.09.2012 14:26
от професионалните поети и нивото им е твърде високо за да го разбира всеки,и Румяна Симова и Валери Станков са твърде познати имена и разнасяни из нета,с широка публика и много фенове..Това,че имат различни поетични похвати не прави поезията им по-малко ценена или повече ценена...И ако в този блог са оси4ката и чудовището или капитан немо,навън си имат имена и статут на обичани и ценени автори...А вашата цел анонимни и фейкови профили не е ли да се видите на първа и то с имената да други ,стойностни автори ,коментарите ви сочат само колко не разбирате от поезия...ако не правите скандали ,няма и да ви отговарят с подобаващо отношение,като не разбирате от поезия не четете,това поне е лесно
цитирай
54. ferhunde - Глупости. Поведението на Станков ...
18.09.2012 01:27
Глупости. Поведението на Станков тук е срамно и твоята реклама - смешна.
цитирай
55. ok3223 - Брависимо ferhunde
25.09.2012 21:15
Имате завидна литературна култура и верен усет за добрата поезия, каквато все по - рядко се среща не само тук, но и в БГ.
В едно стихотворение не само, но и в изкуството, първа по важност е идеята въплътена в художественото произведение, стих, скулптурна творба, рисунка или музикално произведение. Следва качеството на изпълнение на замисъла, техниката, умението да се предаде замисъла по възможно най - добрия начин, което също е важно за разбирането и възприемането на произведението на изкуството, доколко майсторски, красиво и убедително ни е поднесена идеята.
Без добър замисъл и идея няма художествено произведение.
Добрият замисъл, идеята са решаващи за значимостта и качеството на създаденото от твореца, от човека на изкуството.
При ЧУДОТО ЗА ИДЕИ И ЗАМИСЪЛ НЕ МОЖЕ ДА СТАВА ДУМА.
Такива няма. Неговото на 90% е литературен боклук, упражнения на пиянде или нещо подобно, стихове, в които няма съдържание и поетичен замисъл, а с рядко изключение, са купчина думи харесвани от ято пернати особи, които му пеят осана, като особата Йотова.
Такова им е нивото и поетичната култура, затова са и негови фенки. За забелязване е, че са все особи от дамски пол...
Чудото и Осичката били професионални поети, та затова трябвало да ги харесваме.
Осичката пише нормална и смислена поезия, докато чудото пише пълни глупости, с което срами не само себе си като пишещ, но омърсява хубавата поезия, с нескопосаните стихове, които сервира всекидневно.
Което е сериозен признак на вманиячаване и поетична немощ.
Демонстрация как.... навремето даващ надежди пишещ поезия човек, с годините, от старост ли, от алкохола ли, той си знае най-добре.
ВЕЧЕ ДОСАЖДА НА ВСИЧКИ СЪС СЛАБИ СТИХОВЕ ПОКАЗНА ПОЕТИЧНА НЕМОЩ, И с ВЛОШЕНА ПОЕТИЧНА КУЛТУРА.
Никога не е късно човек да стане за резил.
И Валери Станков нагледно ни го показва.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ferhunde
Категория: Технологии
Прочетен: 388962
Постинги: 110
Коментари: 1493
Гласове: 927
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930