Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.01.2013 10:23 - Тези каканижения не са поезия, нито проза, не са нищо!
Автор: ferhunde Категория: Поезия   
Прочетен: 6426 Коментари: 28 Гласове:
21

Последна промяна: 17.01.2013 10:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   

към тебе вървя...

от моето тъмно към светлото

твое...

а ти... към мене вървиш

от твоето светло към

тъмното мое...

 

и ще те срещна...

на границата на неслученото

а ти...

ще си оттатък

където вече всичко

се е случило...

 

и ще свърши

между да и не... което било е

и което не...

пътя дълъг изминало

до двете простички думи...

обичам те...




Няма Божи ден, без нещо подобно от Мариники да не се натрапва на първа страница с куп превземки вместо коментари и еднотипни благодарности от изживяващата се като героиня авторка в кавички.
Много моля да ми бъде обяснено къде е поезията в тези безсмислени, алогични, претенциозни, кичозни и смешни струпвания от думи.

Поезията изисква ритъм, мелодия, метрика, рима, пулсация, емоция,  свежест, дух, красота.
В тези словесни буламачи няма нищо от това.
Те дори не са и прозаични миниатюри и импресии, а са ерзац, където и да го погледнеш.
Публикувани само с една едничка цел - да притичат клакьорите, да започнат да джафкат възторжено, да се трупат безсмислени коментари, да се качи тюрлю гювечът на първа и да се опиянява егото на пУетесата.
Просто е задължително Мариники да смени раздела си, все едно кой, но не и Поезия.
Защото тези неща не са поезия - те са ...абе нищо не са, освен досада.

Кое е поезия ли! Ами ето.
Сравнете  с Камелия Кондова, която дори няма блог, защото не издига в култ да се блещи на първа, за разлика от Мариники.

Голямата любов се умори 

на мене всеки път да ми се случва. 
Изпепелих невинните звезди. 
Овъглих се, а нищо не научих. 
Като превръщах спалнята в олтар, 
молитвите взривяваха небето. 
Но утрото се давеше в кал, 
изтекла със сълзите на прането. 
И този мъж е Господ до мига, 
във който безпощадно се разминем 
във два квадратни метра тишина, 
продънени от бившото му име. 
Ще ме прекрачи с името си той, 
изтръгнато от грешната ми пазва. 
Ала от мен до първия завой 
ще е забравил даже как се казва. 
Защото в друга, чужда тишина, 
със други имена ще го наричат. 
След него ще съм толкова сама, 
че себе си ще почна да обичам. 








Гласувай:
33



1. elinora - Голям плюс за Кондова!
17.01.2013 10:40
Вселена! Поетична Вселена! :)
цитирай
2. apostapostoloff - А, не така!
17.01.2013 10:47
Това си е чиста проба пУезия! Истински шундьоври са тва!
цитирай
3. anibell - в специален пост представих точно ...
17.01.2013 10:48
в специален пост представих точно това стихотворение на Кондова!!!Съгласна съм напълно с теб - нещата, които пише Мариники, все едно какви са, не са поезия!
цитирай
4. dushevadka - Прелестна си, како Ферхунде! ...
17.01.2013 10:51
Прелестна си, како Ферхунде!
Целувам те!
цитирай
5. ivoki - САМО СЪВЪРШЕНИЯ МОЖЕ ДА ОСЪЖДА !...
17.01.2013 11:02
САМО СЪВЪРШЕНИЯ МОЖЕ ДА ОСЪЖДА !
ДА КРИТИКУВАШ Е НАЙ ЛЕСНО, НЕ ТОЛКОВА
КОЛКОТО ДА СЪТВОРИШ НЕЩО СТОЙНОСТНО.
НА ТОЗИ СВЯТ / БЛОГ ИМА МЯСТО ЗА ВСИЧКИ,
ЗАЩО ТРЯБВА ДА СЕ ВОДЯТ ТЕЗИ БЕЗСМИСЛЕНИ
ВОЙНИ ? КАТО НЕ ХАРЕСВАШ НЕЩО, ПРОСТО ГО
ПОДМИНИ ИЛИ ПРОЯВИ ТЪРПИМОСТ , ЗА ДА ТЕ ТЪРПЯТ И ТЕБ................
цитирай
6. zlotokuche - Нищо чудно няма в това. Любими бл...
17.01.2013 11:09
Нищо чудно няма в това.
Любими блогове:
180

Блогъри добавили в любими:
15

Ето как пуетесата си осигурява гласове.
Ходи да гласува и да коментира на любимите и те й го връщат.
Като нея са доста дошлите тук за да си търгуват с гласове.
цитирай
7. lasaro - Категорично белият стих не е пое...
17.01.2013 11:43
Категорично белият стих не е поезия. Може и някои да се заблуждават че е, но сравнението на тези две произведенияь показва къде е истината.
цитирай
8. ferhunde - Наистина. Идеална илюстрация на поезията е нейното стихотворение!
17.01.2013 12:00
elinora написа:
Вселена! Поетична Вселена! :)

цитирай
9. ferhunde - Вярно! Шундьоври са "стиховете" на Мариники.
17.01.2013 12:00
apostapostoloff написа:
Това си е чиста проба пУезия! Истински шундьоври са тва!

цитирай
10. ferhunde - Да, видях, че и ти си представила стиха. Поздрави!
17.01.2013 12:01
anibell написа:
в специален пост представих точно това стихотворение на Кондова!!!Съгласна съм напълно с теб - нещата, които пише Мариники, все едно какви са, не са поезия!

цитирай
11. ferhunde - И аз те цеувам, слънчице!
17.01.2013 12:02
dushevadka написа:
Прелестна си, како Ферхунде!
Целувам те!

цитирай
12. ferhunde - Ужассс! ПУетите и пУетесите взаимно си гласуват, коментират, ахкат, охкат, пъшкат....ужасссс
17.01.2013 12:03
zlotokuche написа:
Нищо чудно няма в това.
Любими блогове:
180

Блогъри добавили в любими:
153

Ето как пуетесата си осигурява гласове.
Ходи да гласува и да коментира на любимите и те й го връщат.
Като нея са доста дошлите тук за да си търгуват с гласове.

цитирай
13. ferhunde - Така мисля и аз.
17.01.2013 12:04
lasaro написа:
Категорично белият стих не е поезия. Може и някои да се заблуждават че е, но сравнението на тези две произведенияь показва къде е истината.

цитирай
14. ferhunde - ivoki -
17.01.2013 12:06
Това не война. аз не нападам личността на Мариники, а нейните творения. Ти как си представяш сайта - всички само да се хвалят ли? Нормално е да критикуваш някой блогер, ако не си съгласен с него.
Все пак блогът е ЛИЧНО МНЕНИЕ, нали?
цитирай
15. lidislidis - Основното отвращение
17.01.2013 17:17
Това, че не може да пише поезия, не е грях ...Отвратителното е, че тя, както и дружината й , неразбиращи от изкуство кичи НЕсвои снимки ,видеа, като на селски8 събор БЕЗ да съобщава авторите им, ''чопнати от нета''...Другото отвращаващо е самонапомпването й...Или, освен, че няма талант за писане на стихове...има двуличност, нетни ражби и заблуди...Не равностоен човек и нетен потребител, каквито са и дружките й...Днес хванах една билкарка къснапролет 9999 с моя снимка на калина, чопната от видеото ми!!! Същата...се изпъчила в най четени с чужди материали и напомпана до козирката...Ами простее, като нямаш свои материали, да мастробираш над крадени от нета!!!Такава е и тарторката им йотова... и стела и цялата им тумба...като копанарки копват из нета чуждо и се самонадрусват!Това е отвратителното, простото и отблъскващо в тези уж ''творци''...
цитирай
16. ferhunde - Мариники не е от злите кучета в бл...
17.01.2013 18:47
Мариники не е от злите кучета в блога, не участва в скандали и моят постинг е съвсем добронамерен.
Ще бъде добре да осъзнае, че нещата, които пише, са извънредно слаби и да не прекалява всекидневното си публикуване, защото творецът е чужд на тая суетност да се гледа на първа страница.
цитирай
17. lidislidis - Както и да осъзнае
17.01.2013 19:12
Да не кичи сбирани материали из нета, като КОПАНАРКА!
Смешно е....Като няма снимки свои, по добре да не взаимства чужди и да КРИЕ името на фотографа...Крадливо смахнато свулично е такова поведение...ПЛАГИАТСТВО С ЧУЖДИ СНИМКИ!!!!!!!!!!!!!!!!БЕЗ СПОМЕНАВАНЕ УМИШЛЕНО НА АВТОРА, КОЙ Е ТОЙ!!!!!!!!!!!!! Автора може да не е имал идеята, която тя влага, като маструбира над снимката му! От къде накъде- ВСЕ ЕДНО АЗ ДА ПРЕМЪЛЧА ИМЕТО ТИ НА ПОЕТЕСА И ДА НАЦЪКАМ МОИ СНИМКИ ОКОЛО СТИХА ТИ, КОЙТО ДА МИНЕ ЗА МОЙ!!!
Не е задължително да подсилва написаното с чужди снимки и видеа! Кич е и да не се помпа, че е смешно отвсякъде!!!
цитирай
18. ferhunde - Лидис, помпането е присъщо за ог...
17.01.2013 23:32
Лидис, помпането е присъщо за огромен брой пуетеси и пуети, тъй че тя не е единствената.
цитирай
19. qbylkovcvqt - Откъде събирате толкова злоба бе, ...
17.01.2013 23:52
Откъде събирате толкова злоба бе, хора?! Няма ли кой да ви ощастливи?!??!
цитирай
20. ferhunde - Скъпа моя,
17.01.2013 23:59
доста елементарно е да наричаш злоба всяко критично мнение, различно от лигавите, блудкави и фалшиви превземки като тия в постингите на споменатата дама.
Няма злоба, има негативизъм към едно натрапващо се явление - да се превръща поезията в битпазар.
Ако ти харесва снасяното от Мариники, се обоснови, но не да пишеш за злоба.
цитирай
21. анонимен - Няма никаква злоба. По свта блог се води със собствени материали.
18.01.2013 00:15
qbylkovcvqt написа:
Откъде събирате толкова злоба бе, хора?! Няма ли кой да ви ощастливи?!??!

Тази панаирджийска вечеринка да се събират от кол и въже снимки и видеа я има само тук.Българска халтура и патент е. Самопомпането също. Това не е за злобеене, ами е отвратително за авторите, служещи си с тези атракции и е смешно за читателите....
цитирай
22. karaiany - Злостен и недостоен пасквил ! И ...
18.01.2013 07:30
Злостен и недостоен пасквил !
И коя сте вие , за да съдите кое е красиво и кое пошло ?!
Мариники е най - благороднaта и чистосърдечна дама , която е достойна не само на уважение , но и на най - искрено възxищение !
Дано се намери мъничко съвест в тъмното ви его , за да го види !
Нямам извинение за горното !
цитирай
23. ferhunde - Драги ми господине, удивително е ...
18.01.2013 08:05
Драги ми господине,
удивително е колко неспособен сте да разберете три неща.
Първо, погледнато поетически, нещата на Мариники не са поезия, ще ми обясните къде са достойнствата им и кое ги прави поезия?
Второ, една благородна и възвишена душа не би се опиянявала от стърченето си на първа и не би прекалявала с публикуването си, или според вас суетността е присъща за поета?
Трето, превръщането на постингите в размяна на хвалби като вашите опорочава поезията и ако държи наистина да я ценят, ще затвори постингите си за коментари, както правят полигор в момента и Радост Даскалова доскоро.
Така че коментарът ви е съвършено смешен.
Тези словесни експликации на Мариники НЕ СА поезия.
цитирай
24. ferhunde - Разбира се, че е кич да пълниш постинг със стихове с клипове, абсолютен.
18.01.2013 08:12
ivo0o написа:
qbylkovcvqt написа:
Откъде събирате толкова злоба бе, хора?! Няма ли кой да ви ощастливи?!??!

Тази панаирджийска вечеринка да се събират от кол и въже снимки и видеа я има само тук.Българска халтура и патент е. Самопомпането също. Това не е за злобеене, ами е отвратително за авторите, служещи си с тези атракции и е смешно за читателите....

цитирай
25. ferhunde - Здравей и на теб! Ами да беше казал ...
18.01.2013 09:51
Здравей и на теб!
Ами да беше казал нещо в подкрепа на ония неща, които пише Мариники?
Не се иска много ум, за да се открие, че това не са поетически текстове, в тях няма ритъм и мелодия, както е посочено.
Дали аз съм писала по-добри неща?
Естествено, но не е целта ми да се хваля.
Специално за Вас в следващия си постинг ще дам примери за истинска поезия от мен, готово.
Тия няколко дами в сайта, които бълват бели стихове, не пишат поезия.
Белият стих е смешна имитация на поезията.
цитирай
26. ferhunde - алоу, забравила си да се дезактивираш, хахахаха
18.01.2013 14:44
09:20 - homeopatiе
цитирай
27. ok3223 - Не ми се спори фанатици
22.01.2013 15:39
в поезията.
Само ритмичен стих, а?
ЕТО НЯКОЛКО ПРИМЕРА.

Японски поети.
(Танка - от 5 стиха)
В руски преводи.
Стихове от:
1.САЙГЕ.
Туман на поле,
Где молодиые травы сбирают,
До чево он печален!
Словно прячется юность моя
Там вдали, за его завесой.

У самой дороги
Чистый бежит ручей.
Тенистая ива.
Я думал, всего на миг,
И вот - стою долго - долго ...

Класически - тристихови (хоку) от:
БАСЕ
ИВА СКЛОНИЛАСЬ И СПИТ,
И КАЖЕТСЯ МНЕ, СОЛОВЕЙ НА ВЕТКЕ -
Это ее душа.

Вода так так холодна!
Уснуть не может чайка,
Качаясь на волне.

Над простором полей -
Ничем к землей не привязан -
Жаворонок звенит.
Това са само двама от
великите японски поети.

2.КИТАЙСКИ ПОЕТИ.
ЛИ БО
Но горной вершине
Ночую в покинутом храме.

К мерцающим звездам
Могу прикоснуться рукой.

Боюс разговаривать громко,
Земними словами

Я жител неба
Не смею тревожить покой.

Това са само прашинки от великите
поезии на Изтока и на Далечния изток, където
живее повече от 1/2 от човечеството.
Това са стихове с повече от
5 хил.год. история,
някои от които са модерни
и днес.
Стихове преживели хилядолетия -
живи и днес.

В арабската, персийската, индийската, африканската и мн.др. ...
ритмиката е рядкост, а рими въобще липсват, като това не им е
попречило да преживеят много хилядолетия и достигнат
до нас.
Та основната ми мисъл е.
И със и без ритмика и рими се пише
добра и лоша поезия, че ритмиката и римите не
са решаващи за нейното качество.
Има още много неща, които са предмет на теорията на
литературата, на теорията на стиха и на техниката на стиха, и най - вече, на общата художествена и поетична култура на пишещия стихове.
НЯМА САМО РИТМИЧНА И НЕ РИТМИЧНА, РИМНА И БЕЗ РИМНА И ТН. ПОЕЗИЯ.
А поезия добра и лоша, талантлива и неталантлива, която трогва и не трогва,
вълнува и не вълнува, казва и не казва нищо на сърцето и душата на всеки от нас.
С 2 думи, ДОБРА И ЛОША ПОЕЗИЯ.
Като облеклото е необходимо, но не и само достатъчно условие.
Поетесата Мариники има и много добри стихове ...
цитирай
28. ok3223 - че ма умориш ...
25.01.2013 18:05
Воюваш за висока "поезия" с вманиачени творци, мъжки и женски, някои от които и д...дават па и нещо отгоре,зависи от поло, само и само да се докопат до таз пуста първа, за която са привилегировано абонирани жалка клика от посредствени творци на пуезия.
Забавното е, че на този 1-ва, много рядко се мярка нещо талантливо. 99% е халтура и поетични безсмислици, което е в унисон с ниската художествена култура на блог членовете, които оценяват написаното. Де да е само това. Такова е нивото на народа като цяло. Затова избират Боко Тиквата да ги мами и командва. Една безподобна карикатура мутро държавник. И затова България и българите по всичко, от здравеопазване ... до заплати на честните работяги, е абонирана за последно място в класациите на ЕС. Най - ниски заплати, най - некачествено образование и здравеопазване, най - крадливи и некомтентни политици, най - продажни и тотално корумпирани.
"НЕ СМЕ НАРОД , А МЪРША", - Е КАЗАЛ НАВРЕМЕТО Петко Славейков.
От тогава се минали 100-на и нещо години, и забележим прогрес не се забелязва.
Днес прочетох, че рейтинга на Боко Тиквата бил над 41%, най - висок.
ТОЯ ЗАТРИВА СТРАНАТА, А РАЯТА ГО АРЕСВА, ОСОБЕНО ЖЕНСКАТА ЧАСТ.
Това между другото.
Един те вини, че критикуваш добър човек, какъвто несъмнено е Мариники, като забравя, че я преценяваш не като човек, за което не става и дума, а като поет, написал и публикувал една безсмислица, за която ти справедливо я упрекваш.
Мариники, доколкото я познавам от тук, е интелигентна и разумна жена, която сама вижда недостатъците на нейната "творба" и
НЯМА ДА ТИ СЕ РАЗСЪРДИ ЗА СПРАВЕДЛИВАТА ОЦЕНКА НА ТАЗИ НЕДОРАБОТЕНА творба, предмет на твоята честна и компетентна критика.
Някои не разбират проста истина.
Като хвалят нещо некачествено, написано от приятел, те не помагат, а му вредят. Помагат да пише по - лошо и да затъва в блатото.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ferhunde
Категория: Технологии
Прочетен: 389248
Постинги: 110
Коментари: 1493
Гласове: 927
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930